Adeverinta de inregistrare a spatiului cu destinatie de sediu social –propuneri legislative

Pe site-ul ANAF  a fost publicat in 03.11.2015 un proiect de ordin comun al ministrului justiției și al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru abrogarea art.11 din anexa nr. 1 la Ordinul comun al ministrului justiției și al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 492/C-205/2012 pentru aprobarea Procedurii de solicitare și emitere, în format electronic, a adeverinței privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosință asupra spațiului cu destinație de sediu social și a certificatului pentru spațiul cu destinație de sediu social .

Unica prevedere :

Art. 1 – Art. 11 din anexa nr. 1 la Ordinul comun al ministrului justiției și al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 492/C-205/2012 pentru aprobarea Procedurii de solicitare şi emitere, în format electronic, a adeverinţei privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 6 martie 2012, se abrogă.”

Potrivit notei de fundamentare, prin Ordonanţa Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor măsuri fiscalbugetare și modificarea și completarea unor acte normative a fost introdus, în Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, un nou articol, art. 229.1 , potrivit căruia, contribuabilii care solicită eliberarea de certificate, adeverințe sau alte documente Agenției Naționale de Administrare Fiscală sunt scutiți de plata taxelor extrajudiciare de timbru.

Prin dispozițiile art. 11 din anexa nr. 1 la Ordinul comun al ministrului justiției și al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 492/C-205/2012 a fost reglementat faptul că timbrele fiscale în valoare de 4 lei aferente cererilor de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social se anulează prin aplicarea acestora pe cererea depusă la oficiul registrului comerțului.

 Având în vedere faptul că aceste dispoziții contravin prevederilor art. 2291 din Codul de procedură fiscală, Direcția generală de legislație Cod de procedură fiscală a solicitat opinia Ministerului Justiției cu privire la necesitatea abrogării art.11 din anexa nr. 1 la Ordinul comun al ministrului justiției și al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 492/C-205/2012.

 Prin adresa nr. 69922/2015, Ministerul Justiției solicită inițierea demersurilor de modificare a Ordinului comun al ministrului justiției și al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 492/C-205/2012, deși opinează că norma cuprinsă într-un act de forță juridică inferioară, care contravine unui act normativ de forță superioară, ar trebui considerată implicit abrogată.

Articole similare

Comentariul tau aici